Saturday 22 October 2016

تاریخچه تولید قهوه در جهان | مرکافه

دانه_قهوه_مرکافه_خرید_قهوه_انواع_تولیدکنندگان_قهوه_اسپرسو_روباستا_باریستاتاریخچه تولید قهوه در جهان | مرکافه


کشورهایی که در قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی در آفریقا آمریکای جنوبی و آسیا مستعمره داشتند شروع به تولید قهوه در مستعمرات خود کردند. سپس بعد از استقلال ,این مستعمران تولید قهوه را ادامه دادند و امروزه دانه قهوه سبز را به سرتاسر جهان صادر میکنند.

اتیوپی- حبشه (آفریقا)
اتیوپی، زادگاه قهوه یکی از مهم ترین تولید کنندگان قهوه در جهان از نظر کمی و کیفی است. قهوه اتیوپی دارای عطر فوق العاده و کافئین پایین است. برخی از مناطق که بالاترین کیفیت قهوه را تولید میکنند "Sidamo", "Kaffa", "Harrar" and "Wellega." هستند.

کنیا (آفریقا)
دانه_قهوه_مرکافه_خرید_قهوه_انواع_تولیدکنندگان_قهوه_اسپرسو_روباستا_باریستاقهوه عربیکا که در ارتفاعات کنیا کشت میشود یکی از مرغوبترین نوع قهوه در جهان است. قهوه کنیا متشکل از کیفیت بالا است و توسط مدیریت قهوه کشور تنظیم و نظارت میشود. قهوه ی با کیفیت برتر AA کنیا توسط تولیدکندگان مخصوص و رده بالا خریداری میشود. به دلیل سطح اسیدی بالا به عنوان طعم تند و تیز میوه ای و گاهی هم با طعم لیمویی و مرکبات توصیف میشود.
کاستاریکا (آمریکای مرکزی)
دانه_قهوه_مرکافه_خرید_قهوه_انواع_تولیدکنندگان_قهوه_اسپرسو_روباستا_باریستا
کاستاریکا به یمن موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی یکی از بهترین مکان ها در جهان برای کشت قهوه است. عربیکای فرآوری شده مرطوب در مزارع حومه ی شهر در اطراف پایتخت کشت میشود. معروفترین انواع قهوه ترس ریوس ترازو دوتا و سن مارکوس هستند. قهوه کاستا ریکا دارای عطر قوی و دلچسب است.
دانه_قهوه_مرکافه_خرید_قهوه_انواع_تولیدکنندگان_قهوه_اسپرسو_روباستا_باریستا
گواتمالا ( آمریکای مرکزی)
گواتمالا یکی از بهترین قهوه های جهان را تولید میکند. اولین و اصلیترین محصول این کشور به نام گواتمالا انتیکوا نامگذاری شده است که نام شهری باستانی که در زلزله ی سال ۱۷۷۳ تخریب شد و در نزدیکی پایتخت امروزی قراردارد است. با این حال قهوه در مناطق وسیعی کشت میشود و بسته به منطقه کشت طعمی منحصر به فرد دارند. طعم کلی آن را میتوان جامع معطر اسیدی و ترکیبی از دودی طعم دار و شکلاتی توصیف کرد که توازنی فوق العاده را ایجاد میکند.
دانه_قهوه_مرکافه_خرید_قهوه_انواع_تولیدکنندگان_قهوه_اسپرسو_روباستا_باریستا
جامائیکا (کارائیب)
قهوه کوه آبی یا "Blue Mountain" یکی از مهمترین منابع درآمد برای جامائیکاست و در مناطق کوچک در شرق این جزیره کشت میشود.دیگر کشورها تلاشهایی برای تولید و کشت این قهوه معروف و کمیاب کرده اند و آن را با نام "Blue Mountain" به بازار فرستاده اند اما محصول اصلی و طعم اصیل آن تنها در جامائیکا کشت میشود.
طعم منحصر به فردش این قهوه را از دیگر قهوه هایی که در کارائیب کشت میشود جدا میکند. به یمن کیفیت بالا و تولید محدود این قهوه بسیار گران است. برخلاف دیگر قهوه ها این نوع قهوه در بشکه نگهداری و ارسال میشود. نه چندان اسیدی بودن آن باعث شده است تا طعمی تقریبا شیرین لطیف و سبک را داشته باشد که این قهوه را به معروفترین و گران ترین و مورد بحث ترین قهوه جهان تبدیل کرده است.
دانه_قهوه_مرکافه_خرید_قهوه_انواع_تولیدکنندگان_قهوه_اسپرسو_روباستا_باریستا
برزیل ( آمریکای جنوبی)
تولید یک سوم قهوه جهان در برزیل صورت میگیرد. مزارع عظیم قهوه در برزیل متشکل از میلیونها درخت هستند که قله ی نقاط مرکزی و جنوبی کشور را پوشش میدهد. علاوه بر نقش مهمی که در صنعت تجارت قهوه دارد برزیل با مصرف ۲۷۰ میلیون کیلوگرم در سال بزرگترین مصرف کننده ی قهوه در جهان نیز هست.در واقع بزیلی ها صبحانه را با نام صبح قهوه یاد میکنند. برزیل عمدتا قهوه عربیکا و مقداری هم روباستا کشت میکند و چیدن معمولا در روندی خشک انجام میگرد. هر استان برزیل نوعی خاص از قهوه را تولید میکند با این حال نوعی که در بوربون سنتوز کشت میشود محبوبترین نوع برای صادرات است. صاحب نظران قهوه برزیلی را با اسید پایین و سهولت در نوشیدن توصیف میکنند.
دانه_قهوه_مرکافه_خرید_قهوه_انواع_تولیدکنندگان_قهوه_اسپرسو_روباستا_باریستا
کلمبیا (آمریکای جنوبی)
کلمبیا ۱۲ درصد قهوه جهان را تولید میکند و آن را مدیون خاک غنی و جغرافیای آتشفشانی فعال خود است. رشته کوه ها مرکز کلمبیا را به سه بخش تقسیم میکنند که از شمال تا جنوب کشیده شده اند. بهترین قهوه در مرکز بخش غربی کشت میشود. بهترین نوع قهوه در این قسمت مدلین آرمنیا ومنیزیلز است. با غلظت مناسب طعم غنی و اسیدیته ی متوسط و تصفیه شده مدلین بهترین نوع قهوه است. منیزیلز و آرمنیا عمدتا غلظت کمتر و اسیدیته کمتری دارند. بهترین و شناخته شده ترین قهوه ی کوردیلرای شرقی بوکارامانگا وبوگاتا هستند که در مناطقی در اطراف پایتخت کشور کشت میشوند. بوگاتا یکی از تصفیه شده ترین و کم اسیدی ترین قهوه های کلمبیاست. قهوه بوکارامنگا طعمی سبک و ملایم دارد و همچون قهوه سوماترا غلظت بالا اسیدیتی پایین و طعمی غنی دارد.
هاوایی (اقیانوس آرام جنوبی)
هاوایی از سال ۱۸۱۸ تولید قهوه را آغاز کرده است.تنها قهوه کشت شده در ایالات متحده آمریکا قهوه هاوایی است که با نام قهوه کونا شناخته میشود. نظرات متخصصان در مورد کونا مختلف است اما معمولا آن را با قهوه جامائیکایی کوه آبی یا همان Blue Mountain coffee مقایسه میکنند. هر دو قهوه تا حدودی اسیدی هستند غلظتی معمولی دارند و عطری خوشایند نیز به همراه دارند. تعدادی از متخصصان قهوه این قهوه با با طعمی تند وتیز و تا حدودی دارچینی یاد میکنند. از آنجایی که این قهوه تنها در یک منطقه ی کوچک کشت میشود قیمت بالایی دارد.
سوماترا –اندونزی (جنوب شرقی آسیا )
قهوه تولید شده در اندونزی در سه جزیره کشت میشود: سوماترا جاوا و سولوسی. سوماترا ۶۸ درصد تولید کل کشور را عرضه میکند. نوع های عربیکای این جزیره با نام سوماترن و سوماترن آبی به بازار فرستاده میشود. با عطر غنی و اسیدیتی پایین مندهلینگ "Mandheling" به عنوان سنگین ترین قهوه جهان شناخته میشود. کوه گایو به عنوان گیاهی شیرین تیز وعجیب شناخته میشود درحالی که کارشناسان بر این باورند که آنکولا "Ankola" بهترین عربیکا شسته نشده در جهان است.
جاوا- اندونزی (جنوب شرقی آسیا )
جزیره جاوا ۱۲ درصد تولید قهوه اندونزی را عرضه میکند. طاعونی که در قرن ۱۹ آمد تنها به عربیکا را که در ارتفاعات بالا بود صدمه نزد. این قهوه با نام جاوا قدیمی یا "Old Java" شناخته میشود و با عناویتی همچون لطیف غنی و با شاخصه های دودی و آروماتیک توصیف میشود. درختان قهوه که به دلیل سوختگی از بین رفته بودند با استیت جاوا "Estate Java" که اسیدیتی بیشتر و غلظت ملایم تری نسبت به جاوا قدیمی یا "Old Java" دارد جایگزین شدند.

قهوه سبز
کافی شاپ
پ.ن:

تاریخچه قهوه

دانه_قهوه_مرکافه_خرید_قهوه_انواع_تولیدکنندگان_قهوه_اسپرسو_روباستا_باریستاقهوه چگونه کشف شد؟

کاشف قهوه کیست؟

تولید کنندگان قهوه در جهان

دانه_قهوه_مرکافه_خرید_قهوه_انواع_تولیدکنندگان_قهوه_اسپرسو_روباستا_باریستازادگاه قهوه کجاست؟

اولین قهوه جهان

ترجمه اختصاصی توسط تیم ترجمه و تحریریه مرکافه
لینک مطلب :
دانه_قهوه_مرکافه_خرید_قهوه_انواع_تولیدکنندگان_قهوه_اسپرسو_روباستا_باریستا
http://marcafe.ir/index.php/blog/74-the-history-of-coffee-production-in-the-world-marcafe.html

No comments:

Post a Comment