Thursday 15 June 2017

سنگ مصنوعی چیست و کاربرد سنگ مصنوعی در مقایسه با سنگ طبیعی چه تفاوتی دارد ؟

اگر بخواهیم بسیار خلاصه و کوتاه سنگ مصنوعی را توضیح دهیم و بگوییم که سنگ مصنوعی چیست باید برای جواب آن به دنبال ریشه تشکیل و نحوه تولید سنگ مصنوعی بگردیم.
سنگ مصنوعی و انتیک دکوراتیو صدر استون
سنگ مصنوعی به طور کلی از ترکیب مجدد موارد معدنی در قالب های خاص و همراه با ترکیبات خاص تحت شرایطی ایجاد میگردند و با توجه به اینکه از ضایعات سنگ های معدنی ایجاد میگردند موجب جلوگیری از اسیب زدن به منابع طبیعی میگردند در این میان صدر استون به عنوان اولین تولید کننده سنگ مصنوعی در ایران با تغییراتی در ترکیب و ایجاد سنگ مصنوعی توانسته فرمولی اختصاصی را برای تولید انواع سنگ دکوری و سنگ تزدینی یاد شده کشف نماید که نتیجه ان پدید امد سنگ های مصنوعی با خاصیت های ویژه ای نظیر تصفیه هوا و همچنین خاصیت تمیز شوندگی خودکار محصولات سنگی صدر استون گردد.
ساید برای شما سوال باشد که :

تاریخچه سنگ مصنوعی به کجا بر میگردد؟

سنگ مصنوعی چگونه به وجود آمد؟

دقیق ترین اماری که درباره تاریخچه سنگ مصنوعی تا به امروز بیان شده حاکی از ان است که تولید سنگ مصنوعی در حوالی سال 1960 میلادی و در کشور ایتالیا آغاز شد و در مدت کوتاهی با توجه  به زیبایی بی نظیری که سنگ نما تزئینی و دکوری مصنوعی به انواع منازل و ساختمان ها میداد توجه بسیاری را به خود جلب کرد و کارخانه های بسیاری شروع به تولید آن نمودند.

سنگ های مصنوعی تولید شده کنونی صدر استون با حفظ اصول اساسی و پایه سنگ مصنوعی تغییرات قابل توجهی در فرمول تولید سنگ مصنوعی خود داشته است که همانطور که اشاره شد ضمن  حفظ ساختار و اصالت موضوع معایب سنگ های مصنوعی معمولی را کاملا بر طرف نموده و سبکی نو در تولید سنگ مصنوعی ایجاد کرده است.
سنگ نما آنتیک و دکوری تزئینی و انتیک صدر استون تولید کننده سنگ مصنوعی

معایب سنگ های مصنوعی چیست ؟

هر صنعت و تکنولوژی ای در اوایل تولید خود ضمن نکات مثبتی که میتوان از ان بهره جست بدون شک دارای کاستی ها و نواقصی نیز میباشد که به مرور زمان متخصصان و تولید کنندگان ان حوضه در صدد رفع ان بر می آیند و ضمینه تولید سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک نیز از این ماجرا مستثنا نیست به طوری که در اوایل تولید این سنگ های دکوری با ایراداتی نظیر شکستن سنگ ها به دلیل نقص در شیوه های تولید سنتی سنگ مصنوعی و مقاوت کم سنگ مصنوعی در مقابل شرایط جوی رو به رو بود که متخصصان تولید سنگ مصنوعی صدر استون با بکار گیری دانش روز دنیا و تحت لیسانس کانادا توانستند این موضوع را به طور کامل رفع نمایند و امروزه سنگ های نما تولید شده صدر استون با کیفیت بسیار بالا و همانطور که گفته شد فرمولاسیون اختصاصی و انحصاری روانه بازار میگردد به طوری که ازمایشات متعددی که به لحاض کنترل کیفی بر این محصولات سنگ مصنوعی انجام گرفته گواه بر این ادعاست که سنگ های تزئینی صدر استون در مقابل شرایط جوی بسیار شدید نظیر تغییرات دمایی بسیار زیاد و همچنین رطوبت فوق العاده مقاوم بوده و بدون اغراق میتوان بیان کرد که موارد یاد شده هیچ گونه تاثیری بر کیفیت و رنگ محصولات سنگ مصنوعی صدر استون ندارند.

سنگ مصنوعی از چه چیز ساخته میشود؟

ترکیبات سنگ مصنوعی چیست ؟

عمده ترکیبات سنگ های مصنوعی آگرکات یا سنگ دانه های طبیعی و سیمان و رزین و رنگ میباشند که در موارد بهینه شده مصالح بکار رفته در انها به صورت افزودنی هایی اختصاصی میباشد که این ترکیب ها در نهایت با عنصر اصلی همان آب ترکیب شده و محصول نهایی انواع سنگ مصنوعی نظیر سنگ انتیک و سنگ نما را میسازند.

مراحل تولید سنگ مصنوعی چیست ؟

اولین مرحله در تولید سنگ مصنوعی بدون شک تهیه قالب سنگ مصنوعی میباشد
و پس از ان نیاز به ماشین الات و تجهیزات ویژه ای جهت مخلوط کردن ترکیبات یاد شده میباشد.
در گام بعد نیاز به تجهیزات دیگری برای انتقال مخلوط ایجاد شده به داخل بلوک و قالب سنگ مصنوعی میباشد.
در قست بعدی که فرایندی بسیار مهم صورت میگیرد نیاز به تجهیزات خاصی بوده تا مصالح سنگ نما را داخل قالب به شدت فشرده کرده و هوای ان را خالی و به مرز خلا برسانند چرا که هرگونه بی دقتی در این مرحله موجب افت کیفیت بسیار شدید در محصول نهایی خواهد بود و سنگ آنتیک بی کیفیت تولید خواهد شد.
مرحله دوم :
این مرحله عمدتا به فرم دهی ابعاد و برش سنگ مصنوعی و سنگ آنتیک اختصاص دارد که توسط دستگاه ویژه ای انجام می پذیرد و در ابعاد استاندارد و یا دلخواه سفارش دهنده بریده میشود.
مرحله سوم :
پس از فرایند تولید و برش سنگ تزئینی نیاز به مقداری پرداخت و پولیش می باشد که به عنوان مرحله نهایی این فرایند انجام می پذیرد و پس از ان محصول تولید شده سنگ نما دکوری اماده بسته بندی و روانه شدن به بازار می باشد.
ممکن است برایتان سوالاتی در باره فرایند تولید سنگ مصنوعی ایجاشد شده باشد که به عمومی ترین انها پاسخ میدهیم:

1- آیا جهت خارج کردن محصول از قالب ها ، نیاز است قالب ها را حرارت دهیم ؟

خیر
محصول با ارتعاش و یا ضربه آرام براحتی خود را از قالب جدا می نماید و نیاز به حرارت نمی باشد. در صورت اعمال حرارت و نگهداری نا مناسب قالب ها شکل اصلی خود را از دست داده و یا دچار تابیدگی می گردند

2-شستشوی قالب ها با چه موادی انجام میگیرد ؟

جهت نیاز به شستشوی قالب جهت تغییر رنگ محصول تولیدی ، از اسید کلریدریک استفاده نمایید

3-آیا میتوان قالب ها را با بنزین هم شستشو نمائیم ؟

خیر
بنزین ،حلال قالب ها ، بخصوص قالب های براق می باشد و در صورت استفاده از بنزین جهت نظافت قالب ها ، قالب ها آسیب خواهند دید

4-آیا میتوان طرح های جدید نیز طراحی نمود ؟

این امکان در قالب سازی وجود خواهد داشت که با توجه به برخی محدودیت های جزئی ، انواع طرح های مختلف سنگ مصنوعی ، کتیبه و ... را طراحی و قالب سازی نمود.
لطفا سوالات و نظرات و پیشنهادات خود را درباره سنگ مصنوعی و سنگ نما صدر استون با ما در میان بگذارید

No comments:

Post a Comment