Monday 26 June 2017

هفت مزیت و ویژگی ساختمان های نمای سنگی

هفت مزیت و ویژگی ساختمان های نمای سنگی

ساختمانهای سنگی مزایایی متعددی دارند در این مطلب به هفت مزیت اشاره می شود.
بعد از گذراندن هشت سال در ساختمان سنگی 2000 دلاری در جنوب آیداهو، من و شارون در حالیکه بر روی نوسازی خانه تمرکز داشتیم، تصمیم گرفتیم دوباره خانه را با سنگهای طبیعی بسازیم. علاوه بر این سازنده می تواند از اقلام کم هزینه ای مانند تکه های هیزم، قابهای چوبی، خشت و غیره استفاده کند. 
البته نمی توان از هر گونه مواد ساختمانی برای همه مردم در هر شرایطی استفاده کرد، هر یک مزایای خاص خود را دارند. با توجه به دلایل زیر می توان گفت که ساختمانهای سنگی بهتر ار ساختمانهای ساخته شده بامواد دیگر است:
دلیل اول:
ساختمان های سنگی را می توان هر جایی پیدا کرد و معمولا جمع آوری آنها رایگان است.
ما خانه 1100 فوت مربع را با 18 بار بارکردن تخته سنگهای رایگان ساختیم که سنگها را از محدوده یک مایلی خانه جمع آوری کردیم. دامداری که صاحب زمین بود، خوشحال بود که از شر سنگها خلاص شده بود. چنین دامدار/کشاورز/صاحب خانه ای را می توان در سراسر کشور پیدا کرد.
جمع آوری سنگهای رایگان زمین های عمومی نیز امکان پذیر است. با این وجود، قبل از جمع آوری نسبت به مقررات آگاه باشید.
برخی از معادن سنگ نیز اجازه می دهند که برخی از سنگهای ارزان آنها را جمع آوری کنید و با قیمت مناسبی سنگ ها را برای شما حمل کنند. 
البته بهترین منبع سنگی که می توانید پیدا کنید اگر خوش شانس باشید یک قطعه زمین سنگی بی رازش است.
علاوه بر سنگ شما به سیمان، شن و ماسه و فولادهایی برای گوشه ها نیاز خواهید داشت.
دیوارهای 8.28.5 ما با تنها 250 دلار در سال 1973 ساخته شد، هر چند قیمت سیمان و میلگرد نسبت به آن زمان افزایش داشته است اما هنوز هم می توان دیوارهای سنگی مناسبی با پول کمی ایجاد کرد.
دلیل دوم:
برخلاف باور عموم ، کار با سنگ آسان است. با استفاده از چندین روش سنگ بری مدرن دیگر نیازی به سالها تجربه نیست و به راحتی می توانید با آن کار کنید. یکی از راهنمایی که می توانید استفاده کنید، راهنمای مصلح ساختمانی سنگی نوشته کن کرن، استیو ماگرس و لو پنفیلد است.ما پیشنهاد می کنیم که قبل از کار با اولین سنگ، این راهنما را مطالعه کنید. 
برخی از افراد با سنگین بودن سنگها و سخت بودن کار با آنها مشکل دارند، درحالیکه ما دیوارهای 10 اینچی خودمان را تنها با سنگهایی به اندازه توپ فوتبال ساختیم و وزنی بیشتر از یک تخته معمولی نداشت.
در نهایت، یک خانه سنگی خیلی زمانبر نیست. دیوار کشی خانه ما تنها 8 هفته طول کشید و ما تنها در پنج ماه کار خانه را به همراه شارون و دو دخترمان تمام کردیم. (یکی 9 ساله و دیگری 11 ساله)
سنگ نما
دلیل سوم: 
سنگها با دوام، نسوز، ضد حشرات موذی و ضد پوسیدگی هستند. در حالیکه برخی از تخته ها یا اسکلت ها بعد از پنجاه سال یا بیشتر رو به تباهی می روند، سنگها برای قرنها دوام خواهد داشت. (البته شما تا آن زمان در خانه سنگی خودتان زندگی نخواهید کرد اما ممکن است نوه هایتان آنجا زندگی کنند)
شما ساختمان سنگی خودتان را در آتش نیز از دست نخواهید داد در حالیکه چارچوبهای چوبی به راحتی در شعله های آتش خواهد سوخت.
در حالیکه ممکن است مالکان دیگر وقت و هزینه خود را صرف مبارزه با حشرات کنند اما شما می توانید خیلی راحت پشت دیوارهای سنگی غیر قابل نفوذتان بنشینید و استراحت کنید.
تعمیر و نگه داری سنگها رایگان است. سنگهای طبیعی در رنگها، شکلها و سایز های متفاوتی یافت می شوند و نمای نهایی خانه های سنگی تنها با تصورات سازنده، جسارت و تلاش سازنده محدود می شود. در حالی که خانه ی ما برای صرفه جویی در وقت،هزینه و کار ساده ساخته شد، ما قلعه های واقعی از سنگهای رنگارنگ را در سراسر کشور مشاهده کردیم.
یکی دیگر از مزیتهای زندگی خانه های سنگی این است که وقتی ساخت خانه تمام شد دیگر لازم نیست نگران نگه داری آن باشید.
هیچ نیازی به تعمیر، نصب نماهای گران و عایق نخواهید داشت. فقط هر سال همان سنگهای زیبا و رنگی را خواهید داشت. ( سنگ نما )
دلیل پنجم:
سنگ می تواند یک عایق عالی باشد. با وجود بحران انرژی موجود، ممکن است برخی از افراد سنگ را به عنوان یک عایق قبول نداشته باشند در حالی که دیوارهای سنگی به شما کمک می کنند تا راحت زندگی کنید. دیوارها خنکی شب را برای روز بعد حفظ می کنند. 
در سرما یا گرمای شدید بدون شک با عایق های دیگری نیز نیاز خواهید داشت.
اگر شما به ترکهای اطراف درها و پنجره ها نگاه کنید می توانید شرط ببندید که هیچ چیزی نمی تواند به این حجم از سنگ و بتون نفوذ کند.
دلیل ششم:
سنگها قابل قبول هستند. در حالیکه خانه های نسبتا کمی در این اطراف وجود دارند، تاریخچه موفق آنها، باعث مقبولیتشان می شود.
ما در میان مردمی بودیم که در برابر آنها برای انتخاب یک خانه و برای جلوگیری از انتقادهای متعصب، از خودمان دفاع می کردیم، اما برخی از مزایای شخصی، علمی و اقتصادی برای پذیرش اجتماعی وجود دارد.
دلیل هفتم:
خانه های سنگی ارزش فروش بالایی دارند. در حالی که شما با تلاش خود اقدام به ایجاد آن کرده اید ممکن است که قصد جدایی از آن را نداشته باشید.
با این وجود یکی از اهداف و شرایط زندگی راهی برای تغییر است و اگر شما تصمیم به فروش خانه گرفتید، ثروت اندکی از خانه سنگی خود به دست خواهید آورد.
همانطور که قبلا گفته شد، خانه های سنگی نسبتا کمیاب هستند.
بنابراین امکان ساخت چنین خانه های در آینده کم است (با توجه به افزایش هزینه های مسکن)، خانه های سنگی به احتمال زیاد با قیمت های بالایی در بازار قرار بگیرند.
نتیجه گیری

آیا ما دوباره می توانیم خانه های سنگی بسازیم؟

با توجه به تمامی مزایای فوق، محاسبات مالی که ما 8 سال پیش داشتیم (که بسیار کم بود) پاسخ بله است.
مطمئنا ما چیزهایی را تغییر می دهیم. برای مثال ما خانه را به سمت جنوب می سازیم تا از باد شمال در امان باشیم.
ما ممکن است از فناوری گرمایش خورشیدی که در سالهای اخیر توسعه یافته است، استفاده کنیم. اما در حالت کلی انتخاب قطعی ما سنگهای طبیعی خواهد بود.
اگر ساختن خانه با استفاده از مواد رایگان برای شما حسی خوب به شما می دهد، به شما پیشنهاد می کنیم که به قدمهای بعدی خود بیشتر توجه کنید چون شما بر روی بخشی از خانه آینده خود قدم می گذارید.
پینوشت:

نمای سنگ

سنگ نما

سنگ مصنوعی

سنگ آنتیک

No comments:

Post a Comment